DEFEKTOLOŠKA PROCENA I REHABILITACIJA DECE UZRASTA OD 1 do 12 meseci
Iako je rana rehabilitacija i rana intervencija danas opšteprihvaćen trend, vrlo je malo praktičnih znanja i veština koje defektolozi imaju za rad sa decom najranijeg uzrasta- odojčadi, a upravo ovo polje je ono na kome možemo dati neizmeran doprinos.
Obuka je nastala iz petnaestogodišnje prakse stručnjaka u Savetovalištu za rani razvoj pri organizaciji „Plava ptica“ Kula, koje radi po jedinstvenom modelu rane (re)habilitacije odojčadi i dece u neuroriziku i dece sa razvojnim teškoćama.
Kroz trodnevni trening koji se sastoji od dva dana teorijske i praktične obuke sa trenerom i jedan dan praktičnog rada polaznika uz nadzor i podršku, stiče se bazična osposobljenost za samostalno sprovodjenje rane intervencije i procene odojčadi. Kako je prvenstvena aktivnost deteta motorna i psihomotorna obuka je zasićena praktičnim aktivnostima i veštinama za podsticaj razvoja motorike i senzorne obrade.
Obuka je namenjena maloj grupi od 8 do 10 učesnika i održava se tokom dva vezana dana obuke (petak i subota) u februaru mesecu (u terminima 23 i 24 februar) i 1 dan praktičnog rada po rasporedu koji odgovara učesnicima.
PROGRAM OBUKE
PRVI DAN
- Uvod i upoznavanje učesnika i trenera
- Predstavljanje modela rada Savetovališta za rani razvoj „Plave ptice“
- Razvojni miljokazi – faze razvoja psihomotorike
- Faktoririzikaprenatalni,perinatalniipostnatalni
- Neuroplasticitet, praćenje efekata tretmana objektivnim metodama
- Neuroanatomski korelati razvojnih teškoća
- Razumevanje i pravilno korišćenje medicinske dokumentacije o detetu
- Uzimanje anamneze i ključna pitanja
- Klinička procena- probe za procenu psihomotorne zrelosti, tonusa, elementarna procena refleksne integracije, položajne reakcije u odnosu na dob, ispitivanje socijalne zrelosti
- Testovna procena odojčadi prilagodjenim instrumentom
- Prikaz izvođenja proba pri proceni deteta
- Komunikacija sa roditeljima i saopštavanje zaključaka procene
- Upućivanje na dalje procene i preglede,
- Pisanje nalaza
DRUGI DAN
- Integrativni pristup u (re)habilitaciji odojčadi
- Defektolog kao samostalni rehabilitator ili član multidisciplinarnog tima
- Vežbe za razvoj senzorne obrade i prijema
- Vežbepokretanja, okretanja, puzanja
- Vežbe za balans, ravnotežu i odbrambene reakcije
- Vežbe ravnoteže, vertikalizacije i stabilizacije karlice
- Vežbe za razvoj tranzitivnih pokreta i koordinacije
- Razvoj sheme hoda i sheme za posedanje
- Vežbe za bogaćenje pojmovnog fonda i leksičkog fonda
- Vežbe za razvoj manipulacije- otvarnje šaka, dovodjenje rukica do osovine tela
- Radnoterapijske vežbe za podsticanje igrovne aktivnosti
- Vežbe za normalizaciju tonusa
- Supinatorni i pronatorni položaj deteta i jačanje muskulature trbuha i ledja
TREĆI DAN
- Rad u paru na proceni i habilitaciji odojčadi
- Individualni čas sa trenerom i procena usvojenosti znanja i veština
Obuka je namenjena dipl defektolozima ili studentima završne godine studija defektologije usmerenja: spec edukacija i rehabilitacija osoba sa mentalnim teškoćama, spec edukacija i rehabilitacija osoba sa motoričkim teškoćama, spec edukacija i reh osoba sa oštećenjem vida, spec eduk i rehab osoba sa oštećenjem sluha, modula višestruka ometenost i modula inkluzivno obrazovanje, kao i logopedima.
Organizator obuke: Udruženje „Plavaptica“ Kula
Mesto obuke: Kula, prostorije Savetovališta za rani razvoj
Autor obuke : Marko Košutić, dipl.defektolog-oligofrenolog
Autor ima iskustvo preko 10 godina rada na ranoj intevenciji i proceni dece 0-7 godina uzrasta, sa završenim obukama za neurofeedback i biofeedback kao i ABA trening osnovni modul